بالاترین

بالاترین


به مناسبت عید غدیر: قرائتی: امام علی شبی 33 ساعت نماز می خوند

Posted: 25 Nov 2010 12:08 AM PST

چه جالب. 1000 رکعت! اگر برای هر رکعت نماز حداقل 2 دقیقه وقت بگذاریم(تازه نماز با توجه!) یعنی حضرت علی شبی 2000 دقیقه نماز می خواند و اگر 2000 را تقسیم بر 60 دقیقه کنیم یعنی علی شبی تقریبا 33 ساعت نماز می خواند!
با ۲۱۷ امتیاز و ۶۹ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

رهبر ایران مخالفان دولت را به قدرت‌طلبی متهم کرد

Posted: 25 Nov 2010 09:10 AM PST

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفت که معترضان به انتخابات سال گذشته این کشور به دلیل قدرت طلبی، خلاف منافع ملی رفتار کردند. آقای خامنه ای روز پنجشنبه ۴ آذر (۲۴ نوامبر) در جمع هزاران بسیجی استان تهران، اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ را "فتنه پیچیده" خواند و گفت: "فتنه گرانی پیدا می شوند که برای جاه طلبی خود و برای دست یافتن به قدرت و رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خود متراکم و انباشته کرده اند، حاضر می شوند به مصلحت کشور و حقانیت یک راه پشت کنند". او گفت که کارهای این معترضان به گونه ای بود که "سردمداران غربی و دشمنان درجه یک ملت ایران" را سر شوق آورد و باعث جلب حمایت آنها شد. آیت الله خامنه ای از کسی نام نبرد، اما روشن است که منظور او نامزدهای اصلاح طلب انتخابات سال گذشته ایران است که مسئولان حکومتی از آنها به عنوان "فتنه گران" یا "سران فتنه" یاد می کنند. او گفت که بعضی از این افراد حقیقت را درک نمی کنند و بعضی دیگر "حتی درک هم می کنند، اما به خاطر ظلمت دل، حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند". رهبر ایران گفت که این وضعیت ناشی از "هوای نفس" و امر و نهی "فرعون درونی" افراد است. او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است... یا در اختیار انسان هایی است که از حق بیگانه اند، با حق نا آشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می ورزند... از این دو حال خارج نیست".
با ۱۷۳ امتیاز و ۴۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

صف آرایی لشکر بالاترینی‌ها در برابر مدیریت بالاترین ....!

Posted: 25 Nov 2010 06:47 AM PST

مدت‌هاست که دخالت گاه و بی‌گاه مدیریت بالاترین باعث رنجش برخی کاربران است. شاید یکی از بارزترین این دخالت‌ها دفاع سرسختانه تیم مدیریت از کاربری بود که کاری به جز منفی دادن بلد نبود. در آن دوره، تیم مدیریت بالاترین بسیاری را برای دفاع از آن کاربر، قلع و قم کرد. شاید اگر آن روز مدیران بالاترین کمی سعه صدر به خرج می‌دادند کار به اینجا نمی کشید. پس از آن تاریخ، دخالت‌ها مدیریت فزونی گرفت و امروز شاهدیم که آنها به جای کاربران تصمیم می‌گیرند و به نوعی تعیین تکلیف می‌کنند. نامه سرگشاده‌ای که یکی از کاربران به نمایندگی از دیگران به رشته تحریر درآورده و حمایت‌های جالب کاربران زیر لینک این نامه، گواه از صف آرایی لشکری پر شمار، در برابر مدیران بالاترین است. عکس العمل مدیران به این نامه و اصلاح تصمیماتی که اخیرا گرفته شده ( برای محدود کردن برخی لینک‌ها) می‌تواند آینده بالاترین را تغییر دهد. امید است که این روند با گفتگو دو جانبه و احترام متقابل به حقوق یکدیگر حل و فصل گردد تا دوباره شاهد بالاترینی باشیم در اوج.
با ۱۵۷ امتیاز و ۶۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

زهرا رهنورد: تاریخ کشور این همه خشونت سیاسی نسبت به مردم و خصوصا به زنان را یاد ندارد

Posted: 25 Nov 2010 01:09 AM PST

زهرا رهنورد به مناسبت روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان که امسال با عید سعید غدیر تقارن دارد، در نامه ای سرگشاده درباره زنان مبارز ایران، خطاب به صادق لاریجانی نوشته است: آقای قاضی القضات، بیرون این زندانهای کوچک و مخوف چون اوین، کهریزک، گوهردشت، بهبهان، ایذه، بابل، ساری، کرمانشاه ، مشهد، شیراز، اهواز و سایر زندانهای ریز و درشت و پنهان و آشکار دیگر ، که در گوشه و کنار مملکت برپا کرده اند ایران سرتاسر زندانی بزرگ با شنودها و تعقیبها و مراقبتها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است. در پرده ای دیگر از این روایت محنت بار دردآور در کشوری که قرنها پایمال شدن حقوق زنان بوده است این فشار بر آنان شدید تر است، هنگامی که خود با چشمانشان نظاره گر زندان های طویل المدت ، شکنجه ها، توهین ها و بازجویی ها و تازیانه های بی رحم و تماس کاسه توالت با دهان حق گو و ذکر گو و یا بدتر از آن ، در حق همسران دلاور و فرزندان سلحشور و حق طلب شان اند . وي در ادامه نامه افزوده: دخترانی که در آرزوی سعادت ملت و تحقق آزادی ، دخمه های سیاه زندان را بر رخت سپید عروسی و شادیها و هلهله ها و چراغانی ها ترجیح داده اند، از یار و محبوبشان دور مانده اند. مادرانی در فراق فرزندانشان که اینک تنها درخیال، کودکان خردسالشان را به آغوش می کشند .در همان حال هم بچه های بی پناه اشک ریزان و ضجه زنان درپی دامان پرمهر مادر این سو و آن سو سرگردانند. زنانی که فقدانشان ، اسارتشان به خاموش شدن روشنایی کاشانه اشان منجر شده و همسران رشیدشان بی صبرانه انتظار دیدنشان را دارند و دلهاشان نگران پاکی و معصومیتی است که به اسارت بازجویان در آمده است . بسیاری از آنها را، با انواع قرص ها و مخدرها و داروهای روانگردان به اعترافاتی پوچ و غیر واقعي وادار کرده اند و ره‌آورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماریها مانند فلج شدن و… بوده است . البته واضح است که چنین اعترافاتی اگر هم به ظاهر با موفقیت برای خشونت طلبان همراه باشد فاقد ارزش است . بانوان وکیل که در عین مصونیت وکالت در حین انجام وظایف شغلی از آن وظایف باز مانده و موکلانشان سرگردان و فرزندان خردسالشان بی پناه و همسرانشان سرگردان دادگاه و زندان . و چنین است فهرستی بزرگ از همه اقشار دیگر دانشجو و استاد و محقق و معلم و کارمند وکارگر و خانه دار…،زنان گمنام بی پناهی که خودشان هم نمی دانند چرا دستگیر،زندانی و یا تبعید شده اند؟ چرا ترور شده اند؟چرا زیر ماشین رفته اند؟ و متاسفانه این قصه واقعی است، واقعیتی جانسوز که به زندان ها ختم نمی شود.
با ۱۴۸ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

زهرا رهنورد «ایران سرتاسر به زندانی بزرگ با شنودها و تعقیب‌ها و مراقبت‌ها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است.»

Posted: 25 Nov 2010 04:06 AM PST

اما قرار نیست همیشه زبان سرخ سر سبز را به باد دهد .......... جناب آقای قاضی القضات در آستانه روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان قرار داریم در حالی که هرگز تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می شود، به خاطر ندارد . البته به طور معمول، همیشه ما زنان از تبعیض های متعدد خشونت آفرین در زمینه های فرهنگی ،حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده ایم و این جانب ازسی سال پیش یعنی آن زمان که قلم به دست گرفتم و با مصائب زنان آشنا شدم ، تبعیض ها ،اجبارها و خشونت های جنسیتی را متذکر شده ام اما این بار و این سالها علاوه بر آن همه مصائب محنت آفرین خشونت سیاسی و نظامی به زنان، برگ جدیدی ست که بر این کتاب قطور افزوده شده است اکنون از این همه خشونت، سیاهه ای پیش روی ماست : زنانی که به جرم آزادیخواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان و فعالیت علیه تبعیض جنسیتی و فعالیت برای تصحیح قوانین ناقص و یا غلط خانواده که فرسنگها از دین و دنیای مدرن دور است، طرفدرارن حقوق بشر، به جرم روزنامه نگاری، به جرم دفاع از حق تحصیل ،به جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست به جرم سوال فرزند من کجاست؟گرفتار خشونت سیاسی شده اند .
با ۱۳۸ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

ایران 3 کره 4 / با ذکر و تسبیح 90 دقیقه ای غلامحسین پیروانی انتظاری جز این نباید داشت

Posted: 25 Nov 2010 02:05 AM PST

تیم فوتبال ایران در حالی که با 2 گل از حریف کره ای خود پیش بود سر انجام نتیجه را به حریف واگذار کرد.فوتبالی با افکار و سیستم علی اصغری با طعم ذکر و تسبیح جناب غلام حسین پیروانی!
با ۱۳۰ امتیاز و ۳۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

از قدير قم دانستم كه قدير خم چيست

Posted: 25 Nov 2010 08:06 AM PST

وقتي تاريخ بدين سادگى دستخوش تغيير مى‌شود، وقتى تاريخ معاصر را باژگونه تحويل‌مان مى‌دهند، وقتى بر گور لاجوردى زندانبان سفاك، به پهناى صورت اشك مى‌ريزند و او را مهربان پدر مى‌خوانند، وقتى بر خمينى آنگونه سخن مى‌رانند كه اگر سالهاى زمام دارى او را نديده باشى، فكر مى‌كنى با روح خدا طرفى و وقتى على خامنه‌اى دوان دوان به قم مى‌رود تا بلكه مشروعيتى براى خود دست و پا كند و شايد در ميان زر و زور، بتواند پسرش را نيز به تاريخ تحميل كند و اين سفر شوم را قدير قم مى‌خوانند، در دل مى‌گويم چه دليلى دارد كه تاريخ هزار و چهار صد سال پيش جقيقت داشته باشد؟ قدير خم را هم مانند قدير فم مى‌دانم با اين تفاوت كه فرصت بيشترى داشته است براي تحريف.
با ۱۲۶ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

خامنه اي : فتنه‌گران به مصلحت کشور لگد زدند

Posted: 25 Nov 2010 10:27 AM PST

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز، پنج‌شنبه در گردهمایی ۱۱۰ هزار نفری بسیجیان در اردوی «فدائیان ولایت» معترضان به وقایع پس از انتخابات را به «پشت کردن» به «مصلحت کشور» متهم کرد. به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وی بار دیگر معترضان را «فتنه‎گر» نامید و گفت: «آنان برای جاه‎طلبی و دست یافتن به قدرت حاضر می‌شوند به مصلحت یک کشور و حقانیت یک راه پشت کنند و لگد بزنند.» رهبر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است که من الله‌ است، یا در اختیار انسان‌هایی است که از حق بیگانه‌اند، با حق ناآشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می‌ورزند و از این دو حال خارج نیست.»
با ۱۲۵ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

کراوات اسلامی......مانا نیستانی

Posted: 25 Nov 2010 03:06 AM PST

به‌‌ به‌‌! کراوات هم زدیم و آمادهٔ گفتگو با دنیای امروز هستیم!
با ۱۱۸ امتیاز و ۳۲ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

زهرا رهنورد: ایران تبدیل به زندانی بزرگ با شنود و تعقیب شده است

Posted: 25 Nov 2010 03:24 AM PST

زهرا رهنورد در نامه‌ای به صادق لاریجانی با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار با زنان در جمهوری اسلامی اعلام کرد: «ایران سرتاسر به زندانی بزرگ با شنودها و تعقیب‌ها و مراقبت‌ها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است.» خانم رهنورد در نامه خود که امروز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان منتشر شده، خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته که این قوه در برابر نفوذ نیروهای فوق قانون امنیتی و سپاهی «دست‌بسته» است. رهنورد در ادامه نوشته که «هرگز تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می‌شود، به خاطر ندارد.» وی همچنین در اعتراض به برخورد‌های خشونت‌بار جمهوری اسلامی با فعالان زن در ایران، از مجموعه این برخورد‌ها با نام «سیاهه‌ای» یاد کرده که بر دامن این نظام نشسته است. خانم رهنورد همچنین با انتقاد از برخورد‌ها با زنان و مردان زندانی در ایران نوشته که «بسیاری از آنها با انواع قرص‌ها و مخدرها و داروهای روانگردان به اعترافاتی پوچ و غیرواقع وادار کرده‌اند و ره‌آورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماری‌ها مانند فلج شدن و… بوده است.» وی نوشته که فشار‌ها در جمهوری اسلامی بر همسران زندانیان با «زندان‌های طویل‌المدت، شکنجه‌ها، توهین‌ها و بازجویی‌ها و تازیانه‌های ‌بی‌رحم و تماس کاسه توالت با دهان حق‌گو» افزایش یافته است.
با ۱۱۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

کروبی در دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی: این روزهای سخت، ماندنی نیستند

Posted: 25 Nov 2010 03:21 AM PST

مهدی کروبی ظهر امروز – چهارشنبه – به مناسبت عید غدیر با تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش تحول سبز، مهدی کروبی که از ابتدای بازداشت های غیرقانونی فرزندان سبز ملت ایران تا کنون دیدار با خانواده های آنان را به عنوان یک وظیفه انسانی و اخلاقی دنبال کرده و علاوه بر میزبانی این خانواده‌ها، با حضور در منازل آنان نیز به دلجویی از ایشان پرداخته است، پس از گذشت حدود یک سال و نیم از کودتای انتخاباتی در شب عید غدیر امسال نیز در منزل یکی از خانواده های زندانیان سیاسی با تعدادی دیگر از این خانواده ها دیدار کرد. حاضرین در این جلسه پس از تبریک عید غدیر، گزارشی از وضعیت عزیزان خود دادند و از این که همه مناسبت های مذهبی و ملی می آیند و می روند و اعیاد می گذرند و سیاسیون و روزنامه نگاران و دانشجویان و زنان دربند هم چنان به بند ستم اسیرند، گله کردند و گفتند: همه بی عدالتی ها که تاکنون بر عزیزان ما و خانواده هایشان روا داشته شده، یک سو و این دوری و هجران طولانی بدون مرخصی، یک سو. این وضعیت برای ما و فرزندانمان طاقت فرساست، ولی ظاهرا دل سختی های مدعیان عدالت علوی ادامه دارد. آقای کروبی نیز با ابراز تأسف از اقدامات غیرقانونی اعمال شده علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان، پایداری و استقامت آنان را ستود و گفت: بی شک این روزهای سخت ماندنی نیستند و به زودی شاهد روزهای خوب به دور از ظلم و بی عدالتی خواهیم بود. وی با دلجویی از همسران، فرزندان و پدر و مادران آزادگان دربند حاضر در این مجلس، ضمن دعا برای آرامش قلبی و صبوری بیشترشان و نیز سلامت و پایداری اسرای سبزشان، اظهار امیدواری کرد که در روز عیدغدیر این عزیزان در کانون گرم خانواده هایشان باشند.
با ۱۱۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

رهنورد در نامه ای به رئیس قوه قضاییه: فرصتها از دست نروند، زنان را از خشونت سیاسی نجات دهید

Posted: 25 Nov 2010 03:07 AM PST

در آستانه روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان قرار داریم در حالی که هرگز تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می شود، به خاطر ندارد . البته به طور معمول، همیشه ما زنان از تبعیض های متعدد خشونت آفرین در زمینه های فرهنگی ،حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده ایم و این جانب ازسی سال پیش یعنی آن زمان که قلم به دست گرفتم و با مصائب زنان آشنا شدم ، تبعیض ها ،اجبارها و خشونت های جنسیتی را متذکر شده ام اما این بار و این سالها علاوه بر آن همه مصائب محنت آفرین خشونت سیاسی و نظامی به زنان، برگ جدیدی ست که بر این کتاب قطور افزوده شده است.
با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

دفاع از خلیج فارس با مایوی شناگر ایرانی + عکس

Posted: 25 Nov 2010 03:38 AM PST

در بازیهای آسیایی چین شناگر ایرانی با مایویی شیرجه رفت که نام خلیج فارس روی باسن شناگر ایرانی حک شده بود
با ۱۰۵ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

سبک ارسال لینک توسط کاربران مختلف بالاترین...!

Posted: 25 Nov 2010 11:08 AM PST

شاید خیلی زمانها شده باشد که قبل از اینکه لینکی را باز کنید و ببینید که نویسنده اش کیست با دیدن سبک تیتر و نوع نوشتن تیتر حدس بزنید که نویسنده ی آن مطلب کیست.این حدس زدن خیلی اوقات درست از آب درمی آید و این به این دلیل است که هر کاربر بالاترین بعد از مدتها فعالیت در بالاترین سبک خاص خود را پیدا می کند و با آن پیش می رود.نمونه هایی از سبک تیتر ها که برای من همیشه آشنا هستند را در زیر می آورم. آرمان (g7914106) : مردی به جرم داشتن رابطه نامشروع با 36 مرغ در ملاء عام بازداشت شد...! rsis_god : آبان، آذر و عاشورا در راه است.آدم کشانتان را گسیل نکنید دخلتان آمده است! payampop : آسوشیتدپرس : رهبر ایران برای حمایت روحانیون پرنفوذ از احمدی نژاد به قم رفت fateme-89 : توصيفي بر حال كنوني رقت انگيز اصلاح طلبان Nikooo : سکس بی سابقه...! تعطیلات خوش می گذره...؟ polarbear : واپسین گفتگو با حسین مکی درباره ی کودتای 28 مرداد / چرا کاشانی در صف مخالفان دولت مصدق جای گرفت؟! - لولیتای نباکف بر پرده ی سینما / وقتی زمان در اندام دخترکی به دام می افتد! mehdi : خدیجه جانم: بِرُم بِرُم برات (علیرضا رضایی شماره ۲) sashtyani : تصاویری از صدر اسلام! - چگونه بالاترین را به مسجد تبدیل کنیم؟! shab_tarik : خایه باقر - افکار منفی گه مغزی است...باید هر روز رید و سیفون زد sight : من دلم سخت گرفته ست از اين، ميهمان خانه مهمان کش روزش تاريک shatot : والله مُو دیدُم خَرتو خَره گفتم مُویَم بازی…! ( در باب کاندیداهای ریاست جمهوری ) balva : روسپی‌خانه‌های صیغه‌یی در حکومت پااندازها - ایران‌پرستی مشایی و تمدن اسلامی سیدحسن نصرالله! aalijenaab : سگ‏‏ها / پینک فلوید - کرختیِ خوش‏آیند / پینک فلوید delpazir : ترانه زیبای « Autumn leaves » با صدای « آدامز کول » اثر جاودان « ژوزف کوزما »(1969-1905) shaygan : حال و هوای بالاترین پس از تسلط یافتن جمهوری اسلامی بر جهان 22ze : ملاقات من و آقا امام زمان(عج) - قصه ی حسن کچل؛ قصه ی اونایی که کله شون روشنه ولی فکرشون نه amirali65 : پس از ادای مناسک حج؛ مادربزرگ اوباما: امیدوارم خدا باراک را به اسلام هدایت کند - دلایل کشف حجاب توسط یک اصلاح طلب / و بالایار بالاترین که تنها یک لینک ارسال کرده است :) mitra : سايت صهيونيستي «بالاترين» مسلمان شد!
با ۱۰۰ امتیاز و ۶۵ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

رهنورد: فرصتها از دست نروند، زنان را از خشونت سیاسی نجات دهید

Posted: 25 Nov 2010 02:33 AM PST

زهرا رهنورد به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان ، در نامه‌اي سرگشاده درباره زنان مبارز ایران، خطاب به ریاست قوه قضاییه ایران نوشته است: جناب آقای قاضی القضات، در آستانه روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان قرار داریم در حالی که هرگز تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می شود، به خاطر ندارد . البته به طور معمول، همیشه ما زنان از تبعیض های متعدد خشونت آفرین در زمینه های فرهنگی ،حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده ایم و این جانب ازسی سال پیش یعنی آن زمان که قلم به دست گرفتم و با مصائب زنان آشنا شدم ، تبعیض ها ،اجبارها و خشونت های جنسیتی را متذکر شده ام اما این بار و این سالها علاوه بر آن همه مصائب محنت آفرین خشونت سیاسی و نظامی به زنان، برگ جدیدی ست که بر این کتاب قطور افزوده شده است. اکنون از این همه خشونت، سیاهه ای پیش روی ماست : زنانی که به جرم آزادیخواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان و فعالیت علیه تبعیض جنسیتی و فعالیت برای تصحیح قوانین ناقص و یا غلط خانواده که فرسنگها از دین و دنیای مدرن دور است، طرفدرارن حقوق بشر، به جرم روزنامه نگاری، به جرم دفاع از حق تحصیل ،به جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست به جرم سوال فرزند من کجاست؟گرفتار خشونت سیاسی شده اند . اما قرار نیست همیشه زبان سرخ سر سبز را به باد دهد ،زیرا مولایمان علی (ع) جان برکف نهاد و سر به تیغ دشمن سپرد که چنین نباشد . این سیاهه حاکی از ضرب و شتم و شکنجه واحتمال تجاوز و اعدام و ترور شخصیتی و فیزیکی و زندانهای طویل المدت بر زنان زندانی با ادعاهایی نظیر محارب و اقدام علیه امنیت ملی است . این زنان کیانند؟ دخترانی که در آرزوی سعادت ملت و تحقق آزادی ،دخمه های سیاه زندان را بر رخت سپید عروسی و شادیها و هلهله ها و چراغانی ها ترجیح داده اند، از یار و محبوبشان دور مانده اند . مادرانی در فراق فرزندانشان که اینک تنها درخیال، کودکان خردسالشان را به آغوش می کشند .در همان حال هم بچه های بی پناه اشک ریزان و ضجه زنان درپی دامان پرمهر مادر این سو و آن سو سرگردانند. و متاسفانه این قصه واقعی است، واقعیتی جانسوز که به زندان ها ختم نمی شود. آقای قاضی القضات، بیرون این زندانهای کوچک و مخوف چون اوین و کهریزک، گوهر دشت و بهبهان و ایذه و بابل و ساری و کرمانشاه و مشهد و شیراز واهواز سایر زندانهای ریز و درشت و پنهان و آشکار دیگر ، که در گوشه و کنار مملکت برپا کرده اند ایران سرتاسر زندانی بزرگ با شنودها و تعقیبها و مراقبتها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است .
با ۹۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مماشات یعنی خیانت به جنبش سبز/ توهین علی خامنه ای به ملت محکوم است…

Posted: 25 Nov 2010 01:16 PM PST

سخنان امروز خامنه ای را همگان شنیده اند. من به عنوان شهروندی ازایران زمین ، از سخنان کسی که خود را رهبر این آب و خاک می شناسد بیزاری می جویم و حضور آلوده کننده و نامشروع وی را بر مسند قدرت این کشور ، توهین به خود و دیگر هموطنان خویش می دانم و از همه آنان که برای خویش آزادی و حقوق انسانی قائلند می خواهم که در برابر توهین هایی چنین آشکارنسبت به خود و دیگران خاموش ننشینیم و از هویت خود و سرزمین خود دفاع کنیم. باید همه با هم بهای چنین گزافه گویی ها را برای علی خامنه ای چنان بالا ببریم تا گمان نکند که این مردم به تحمل این همه ناسزا و تحقیر و دشنام از دهن آلوده او عادت کرده اند. هموطنم! ما در حال ساختن تاریخ و تمدن و فرهنگ امروز و آینده ایرانیم. آن را به تحمل خفت نیالاییم و نشان دهیم که آنچه علی خامنه ای و حلقه جانیان پیرامون او به مردم ما نسبت می دهند لایق خودشان است و بس. زبان معترض ما را هنوز نبریده اند!
با ۹۳ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

سخنرانی امروز خامنه ای درباره رهبران جنبش سبز و حوادث سال گذشته/فتنه گران برای جاه طلبی خود مصلحت کشور را لگد مال کردند!

Posted: 25 Nov 2010 11:39 AM PST

آقای خامنه ای روز پنجشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) در جمع هزاران بسیجی استان تهران، اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ را "فتنه پیچیده" خواند و گفت: "فتنه گرانی پیدا می شوند که برای جاه طلبی خود و برای دست یافتن به قدرت و رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خود متراکم و انباشته کرده اند، حاضر می شوند به مصلحت کشور و حقانیت یک راه پشت کنند". او گفت که کارهای این معترضان به گونه ای بود که "سردمداران غربی و دشمنان درجه یک ملت ایران" را سر شوق آورد و باعث جلب حمایت آنها شد. روشن است که منظور او نامزدهای اصلاح طلب انتخابات سال گذشته ایران است که مسئولان حکومتی از آنها به عنوان "فتنه گران" یا "سران فتنه" یاد می کنند. او گفت که بعضی از این افراد حقیقت را درک نمی کنند و بعضی دیگر "حتی درک هم می کنند، اما به خاطر ظلمت دل، حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند". رهبر ایران گفت که این وضعیت ناشی از "هوای نفس" و امر و نهی "فرعون درونی" افراد است. او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است... یا در اختیار انسان هایی است که از حق بیگانه اند، با حق نا آشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می ورزند... از این دو حال خارج نیست". بعضی نمی بینند، درک نمی کنند. بعضی حتی درک هم می کنند اما به خاطر ظلمت دل، حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند. این ها همه از عوارض هوای نفس و نتیجه امر و نهی همان فرعون درونی ما است.
با ۹۰ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

نامه زهرا رهنورد به صادق لاریجانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

Posted: 25 Nov 2010 05:49 AM PST

زهرا رهنورد به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان که امسال با عید سعید غدیر متقارن شده است، نامه ای سرگشاده درباره زنان مبارز ایران، خطاب به ریاست قوه قضاییه ایران نوشته است. زنانی که یا خود به جرم آزادی خواهی این روزها در زندان اند و یا همسران و فرزندان مبارزشان در بند هستند. به گزارش کلمه، متن کامل نامه زهرا رهنورد به آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است : جناب آقای صادق لاریجانی آملی، قاضی القضات و رئیس قوه قضائیه، با سلام، این بار هم به عنوان زنی که دلسوز ملت ایران است، برای شما نامه می نویسم . اگر سودای ذهنی ام ،ایده آل نظامی عادل متکی برآراء ملت و تفکیک قوا نبود ،این ایده آلی که میراث به خون خفتگان و آزادیخواهان مشروطه و تاکید انقلاب اسلامی است ،آنقدر واقع بین بوده ام که به دست بسته بودن قوه قضائیه و اعمال قدرت و نفوذ نیروهای فوق قانون امنیتی و سپاهی اذعان کنم ،اما آن ایده ال سیاسی ملت ایران هم چنان وعده امید بخش و بلند مرتبت ، قرار گرفتن امور در مجاری قانونی و تفکیک قوا را می دهد و می دانم آن روز خوب دور نیست . امسال ،عید مبارک غدیر همزمان شده است با روز جهانی مبارزه با خشونت بر زنان .با تمام وجود از خداوند مسئلت دارم که علی علیه السلام آن اسطوره عدالت و آزادگی بتواند پیشوای نظر و عمل در ابعاد زندگی فردی و اجتماعیمان باشد . اما اصل مطلب؛ در آستانه روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان قرار داریم در حالی که هرگز تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می شود، به خاطر ندارد . البته به طور معمول، همیشه ما زنان از تبعیض های متعدد خشونت آفرین در زمینه های فرهنگی ،حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده ایم و این جانب ازسی سال پیش یعنی آن زمان که قلم به دست گرفتم و با مصائب زنان آشنا شدم ، تبعیض ها ،اجبارها و خشونت های جنسیتی را متذکر شده ام اما این بار و این سالها علاوه بر آن همه مصائب محنت آفرین خشونت سیاسی و نظامی به زنان، برگ جدیدی ست که بر این کتاب قطور افزوده شده است. اکنون از این همه خشونت، سیاهه ای پیش روی ماست : زنانی که به جرم آزادیخواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان و فعالیت علیه تبعیض جنسیتی و فعالیت برای تصحیح قوانین ناقص و یا غلط خانواده که فرسنگها از دین و دنیای مدرن دور است، طرفدرارن حقوق بشر، به جرم روزنامه نگاری، به جرم دفاع از حق تحصیل ،به جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست به جرم سوال فرزند من کجاست؟گرفتار خشونت سیاسی شده اند . اما قرار نیست همیشه زبان سرخ سر سبز را به باد دهد ،زیرا مولایمان علی (ع) جان برکف نهاد و سر به تیغ دشمن سپرد که چنین نباشد . این سیاهه حاکی از ضرب و شتم و شکنجه واحتمال تجاوز و اعدام و ترور شخصیتی و فیزیکی و زندانهای طویل المدت بر زنان زندانی با ادعاهایی نظیر محارب و اقدام علیه امنیت ملی است . این زنان کیانند؟ دخترانی که در آرزوی سعادت ملت و تحقق آزادی ،دخمه های سیاه زندان را بر رخت سپید عروسی و شادیها و هلهله ها و چراغانی ها ترجیح داده اند، از یار و محبوبشان دور مانده اند . مادرانی در فراق فرزندانشان که اینک تنها درخیال، کودکان خردسالشان را به آغوش می کشند .در همان حال هم بچه های بی پناه اشک ریزان و ضجه زنان درپی دامان پرمهر مادر این سو و آن سو سرگردانند. زنانی که فقدانشان ، اسارتشان به خاموش شدن روشنایی کاشانه اشان منجر شده و همسران رشیدشان بی صبرانه انتظار دیدنشان را دارند و دلهاشان نگران پاکی و معصومیتی است که به اسارت بازجویان در آمده است . بسیاری از آنها را، با انواع قرص ها و مخدرها و داروهای روانگردان به اعترافاتی پوچ و غیرواقع وادار کرده اند و ره اورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماریها مانند فلج شدن و… بوده است . البته واضح است که چنین اعترافاتی اگر هم به ظاهر با موفقیت برای خشونت طلبان همراه باشد فاقد ارزش است . بانوان وکیل که در عین مصونیت وکالت در حین انجام وظایف شغلی از آن وظایف باز مانده و موکلانشان سرگردان و فرزندان خردسالشان بی پناه و همسرانشان سرگردان دادگاه و زندان . و چنین است فهرستی بزرگ از همه اقشار دیگر دانشجو و استاد و محقق و معلم و کارمند وکارگر و خانه دار…،زنان گمنام بی پناهی که خودشان هم نمی دانند چرا دستگیر،زندانی و یا تبعید شده اند؟ چرا ترور شده اند؟چرا زیر ماشین رفته اند؟ و متاسفانه این قصه واقعی است، واقعیتی جانسوز که به زندان ها ختم نمی شود. بیرون این زندانهای کوچک و مخوف چون اوین و کهریزک، گوهر دشت و بهبهان و ایذه و بابل و ساری و کرمانشاه و مشهد و شیراز واهواز سایر زندانهای ریز و درشت و پنهان و آشکار دیگر ، که در گوشه و کنار مملکت برپا کرده اند ایران سرتاسر زندانی بزرگ با شنودها و تعقیبها و مراقبتها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است . در پرده ای دیگر از این روایت محنت بار دردآور در کشوری که قرنها پایمال شدن حقوق زنان بوده است این فشار بر آنان شدید تر است، هنگامی که خود با چشمانشان نظاره گر زندان های طویل المدت ، شکنجه ها، توهین ها و بازجویی ها و تازیانه های بی رحم و تماس کاسه توالت با دهان حق گو و ذکر گوو ویا بدتر ازآن ، درحق همسران دلاور و فرزندان سلحشور و حق طلب شان اند . این شقشقه عریضه وار را از آن روی می نویسم که بر این باورم اگر امور به طور طبیعی و درچارچوب آرمانهای مشروطه و ارزشهای فراموش شده آغازانقلاب اسلامی جریان داشت این همه انحراف و ظلم و ستم اتفاق نمی افتاد و اگر هم به طور نسبی جنایت و جرمی بود، باید قوه قضائیه پاسخگوی آن می بود . در عین حال تقارن عید غدیر با روز مبارزه با خشونت علیه زنان می تواند اتفاق تقدیر باشد تا به مبارکی و عظمت آن ، فرصتها از دست نروند و همه اقشار مردم به خصوص زنان این معلمین بزرگ انسانیت و سرچشمه های لطف ومحبت از خشونت سیاسی نجات یابند . زهرا رهنورد
با ۸۹ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مادر سهراب اعرابی: آقای بان کی مون، با خانواده های کشته شدگان انتخابات ديدار کنيد

Posted: 25 Nov 2010 01:42 PM PST

شايد اين روزها هيچ يک از ما نام سهراب را فراموش نکرده ايم. هم اين نام و هم قصه دربه دری بيست و شش روزه مادری که شهر به شهر دنبال نوجوانش می گشت و عاقبت هم دست خالی به خانه برگشت برايمان بسيار آشناست. سمبل هايی چون سهراب و ندا و سکينه و حتی ترانه که هنوز در مورد آن اما اگر وجود دارد، شايد بايد ما را در جامعه به سمتی پيش ببرد که با تکيه بر اين نام های آشنا باقی نام آورانِ بی نامی که خانواده هايشان در ايران بی صدا مانده اند را نيز همراه شويم و حقی که به زمين مانده را ايفا کنيم. برای مادران، همسران و خانواده های کشته های انتخابات اين همراهی ها آنقدر می ارزد که وقتی لب به سخن باز می کنند نامِ « مردم» ثقل سحن شان است. مردمی که تا ديروز دستبند به دست می بستند و همپای هم وطنان خود در خيابان بودند و چه بسا برخی از همين کشته شده ها را بر شانه خويش بالا برده اند اما امروز مشغول زندگی شده اند و اين هرگز قابل سرزنش هم نيست چون طبيعت سرکوب چنين است. خاصه آنکه در ميانه ی يک اعتراضِ مدنی و يا يک جنبشِ مردمی، کسی مسوليتِ رهبری کردن يک جنبش را نپذيرفته است و از سوی ديگر مردم نيز از اينکه نام سران را جمعی به عنوانِ رهبر مطرح کنند به يکديگر می نقد می کنند که اينها رهبر نيستند.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

نیجریه یک عضو سپاه پاسداران ایران را رسما متهم کرد

Posted: 25 Nov 2010 01:54 PM PST

خبرگزاری رویتر امروز پنجشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) از آبیجا، پایتخت نیجریه گزارش داد که یک ایرانی به نام عظیم آقاجانی که در اسناد دادگاه از او به عنوان تاجر و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یاد شده است، به همراه یک شهروند نیجریه به وارد کردن سلاح غیرقانونی به این کشور متهم شده است. این دو فرد به همراه دو شهروند دیگر نیجریه همچنین به تلاش برای صادر کردن این محموله غیر قانونی به گامبیا متهم هستند. دولت گامبیا روز سه شنبه روابط رسمی خود را با دولت ایران قطع کرد و به دیپلمات های ایرانی ۴۸ ساعت فرصت داد تا گامبیا را ترک کنند. مقامات نیجریه در نیمه اول ماه آبان اعلام کرده بودند که یک محموله حاوی راکت های ۱۰۷ میلیمتری، گلوله تفنگ و تسلیحات دیگر را در بندر لاگوس کشف و ضبط کرده اند که از ایران آمده بود. آنها گفته بودند که مقصد بعدی این محموله، گامبیا بوده است. مقامات نیجریه اواخر آبان ماه هم از کشف یک محموله ۱۳۰ کیلوگرمی هروئین خبر دادند که از ایران می آمد و مقصد نهایی آن اروپا بود.
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

اعتراض رهنورد به رئیس قوه قضائیه در نامه سرگشاده

Posted: 25 Nov 2010 09:28 AM PST

حملات هفته گذشته نیروهای لباس شخصی به منزل مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و مسجد قبای شیراز به امامت آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، نماینده مجلس خبرگان رهبری و منتقد جدی آیت‌الله علی خامنه‌ای، واکنش‌هایی را ازسوی برخی شخصیت‌ها و گروه‌ها در پی داشته است. براساس گزارش پایگاه اینترنتی کلمه که اخبار میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت را منتشر می‌کند، زهرا رهنورد، از مخالفان دولت، در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خواستار برخورد دستگاه قضائی با حملات اخیر شد. خانم رهنورد، استاد دانشگاه تهران، در این نامه، خود را «مدعی‌العموم» افرادی معرفی کرده است که به گفته او در یک سال گذشته در معرض «تهاجم‌های وحشیانه» قرار گرفته‌اند. همسر میرحسین موسوی نوشته است که نه به حکم مکتوب مقامات و عالی رتبگان بلکه با حکم وجدان بیدار وظیفه دارد «حق را بیان کند و داد مظلوم را بستاند». خانم رهنورد از رویدادهای یک ‌سال گذشته، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم با عنوان «هتاکی‌ها و شعبان بی‌مخیسم» نام برده و خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است: شما در مقام قاضی‌القضات اگر بخواهید می‌توانید یک ‌بار برای همیشه زخم‌های ملت را مرهم نهید و از ریشه درمان کنید.
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

مادر سهراب اعرابی: آقای بان کیمون، با خانواده های کشته شدگان انتخابات دیدار کنید

Posted: 25 Nov 2010 08:29 AM PST

شاید این روزها هیچ یک از ما نام سهراب را فراموش نکرده ایم. هم این نام و هم قصه دربه دری بیست و شش روزه مادری که شهر به شهر دنبال نوجوانش می گشت و عاقبت هم دست خالی به خانه برگشت برایمان بسیار آشناست. سمبل هایی چون سهراب و ندا و سکینه و حتی ترانه که هنوز در مورد آن اما اگر وجود دارد، شاید باید ما را در جامعه به سمتی پیش ببرد که با تکیه بر این نام های آشنا باقی نام آورانِ بی نامی که خانواده هایشان در ایران بی صدا مانده اند را نیز همراه شویم و حقی که به زمین مانده را ایفا کنیم. برای مادران، همسران و خانواده های کشته های انتخابات این همراهی ها آنقدر می ارزد که وقتی لب به سخن باز می کنند نامِ « مردم» ثقل سحن شان است. مردمی که تا دیروز دستبند به دست می بستند و همپای هم وطنان خود در خیابان بودند و چه بسا برخی از همین کشته شده ها را بر شانه خویش بالا برده اند اما امروز مشغول زندگی شده اند و این هرگز قابل سرزنش هم نیست چون طبیعت سرکوب چنین است. خاصه آنکه در میانه ی یک اعتراضِ مدنی و یا یک جنبشِ مردمی، کسی مسولیتِ رهبری کردن یک جنبش را نپذیرفته است و از سوی دیگر مردم نیز از اینکه نام سران را جمعی به عنوانِ رهبر مطرح کنند به یکدیگر می نقد می کنند که اینها رهبر نیستند. خاصیت سرکوب های سنگین چنین است که گاهی شورِ اعتراض های مدنی فروکش می کند و در چنین بزنگاهی، حاشیه ها پررنگ تر از متن می شود و در نتیجه شورِ خودزنی ها بیشتر از شورِ زدن مستبدانِ واقعی می شود. چون در سراشیب هاست که گروه های همگون هم گاهی به طور طبیعی روی یکدیگر آوار می شوند غافل از آنکه هر گونه آرامش و تعقلی برای یافتنِ شیوه درستِ راه رفتن در سراشیبی، می تواند مانع از شتاب و آوار شدن بر سر دیگری باشد. و اما یکی از ماحصلِ تلخ این خود زنی ها و خودمشغولی ها و بی رهبری ها، چییست؟ به گمان من به فراموشی سپردنِ نام کسانی است که برای مبارزه با استبدادِ واقعی هزینه داده اند، خون داده اند، زندگی شان را داده اند و فرزندان و خانواده هایشان را برای همیشه چشم به راه باقی گذاشته اند. باید بیش از اینها مراقب بود تا ذهن جامعه را مشغولِ نزاع های دل آزار نکرد. پیش از من، این همکاران دیگرم بودند که پیشتاز و آگاهی بخش، نام و یاد تک تک آسیب دیدگان ِ یک انتخابات ِ خونین را در رسانه ها ثبت کرده اند، این را گفتم تا تاکیدی چندین باره کرده باشم که اینجا و در صفحات مجازی دیگرم، همه تلاشم در کنار سایر همکارانم این است که علاوه بر مصاحبه با همان کسانی که همکاران دیگرم نیز انعکاس صدایشان بوده اند، شیوه ای بیابم تا این حلقه وصل تکمیل شود. برای مبارزه با استبدادی که همه مردم بی سلاح یک کشور را آوراه و بیچاره کرده است ما مکمل هم هستیم. رقیب هم نیستیم. من هم به سبک خودم با یادداشت ها، عکس نوشت ها، حاشیه نوشت ها و گاهی ایجاد شور برای همدل و همراه شدن و شیوه های دیگر، در میان حجم بیشمار مخاطبانِ رسانه ها ، سعی کردم مخاطبانی را بیابم و از شما به عنوان مخاطب بخواهم که در میان شتاب زندگی روزمره تان جایی هم برای خبر باز کنید. خبرنگاران دیگر بی شک پیش تر و بیشتر و حرفه ای تر از من صدای یک ملت بی رسانه بوده اند اما هر یک از ما با سبک و شیوه ای خود در نهایت مکمل هم هستیم تا به مخاطبان رسانه مان بگوییم: امتدادِ صدای همان مردم بی رسانه ای باشیم که تا دیروز همپای آنان در خیابان مرگ بر دیکتاتور می گفتیم. بخوانید مادر سهراب اعرابی را که او همانند مادران دیگر می گوید صدای کشته شدگان یک سال اخیر باشیم و به سازمان ملل پیشنهاد می دهد؛ برنامه ای را تنظیم کنند تا صدای همه خانواده های کشته شده های این یک سال اخیر را از نزدیک بشنوند. مادر سهراب اعرابی: سازمان ملل صدای واقعیت را از زبان خانواده های شهدا بشنود. پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی و لادن مصطفایی همسر شهید علی حسن پور از جمله این خانواده ها هستند که در گفتگو با جرس نسبت به سیر قضایی شکایت های خود ابراز ناخرسندی کرده و در عین حال اظهارات مقامات جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی را مورد انتقاد شدید قرار دادند. پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی، جوان نوزده ساله ای که در راهپیمایی اعتراضی سال گذشته به شهادت رسیده بود به جرس گفت: پیشنهاد من این است که آقای بان کیمون، دبیر کل سازمان ملل دیداری با خانواده های شهدا داشته باشند تا واقعیت را از زبان خود خانواده ها بشنوند. سازمان ملل برنامه ای برگزار کند تا خانواده هایی که فرزندان و عزیزان شان برای اعتراض به خیابان رفته و برخی از آنان به شهادت رسیده و جمعی دیگر نیز زخمی شده اند، در این ملاقات بتوانند بخش هایی از واقعیت ها را بگویند پروین فهیمی، به مظلومیت شهدای پس از انتخابات اشاره کرد و گفت، واقعیت این است که شهدای سال گذشته فقط سهراب و ندا نبودند، در قطعه ۲۵۷ بهشت زهرا پر است از شهدایی که شاید خیلی ها نامی از آنها حتی نشنیده اند و خانواده هایشان هنوز دنبال این هستند که کسی قاتل فرزندان شان را به آنها معرفی کند وی تصریح کرد: در تمام این یک سال ما از طریق قانون خواستار شناسایی و محاکمه علنی قاتلان فرزندان مان شدیم اما یک روز می گویند منافق کشته است، یک روز می گویند، مامور انگلیس به آنها شلیک کرده است، بسیار خوب اگر هم آنها کشته اند پس چرا همان ها را به ما معرفی نمی کنید، پس چرا آنها را محاکمه علنی نمی کنید؟ مگر می شود به مردم دروغ گفت؟ مگر می شود به تمام دنیا دروغ گفت؟ آیا حاضر هستند به دنیا بگویند به جز سهراب و ندا خانواده های زیادی عزیزان خود را در همین یک سال گذشته در ماجرای اعتراض به انتخابات از دست داده اند که اصلا نامی از آنها در رسانه های کشور و هیچ کجا برده نمی شود؟ وی افزود: من خودم بارها اعلام کرده ام که حتی قصاص هم نمی خواهم، و تنها خواسته ام این است که قاتل فرزندم را به مردم معرفی و محاکمه علنی کنند اما هیچ پاسخی نشنیدم در حالی که تمام دنیا می داند فرزند من بدون سلاح به خیابان رفته بود، برای اعتراض رفته بود و هیچ کار خلاف قانونی هم انجام نداده بود. قانون به مردم ایران این اجازه را می دهد و همه باید در برابر قانون مسوول باشند حتی کسانی که مسول حفظ امنیت مردم هستند هم باید در برابر قانون پاسخگو باشند، نمی شود که قانون جنگل را همه جا حکمفرما کرد. وی گفت: من هیچ گاه نمی گویم فقط حق فرزند خودم را می خواهم چون هر بار که می روم بهشت زهرا می بینم که سهراب ها کشته شده اند، می بینم امیر یوسف زاده ها کشته شده اند، محرم چگینی ها، علی رضا افتخاری، اشکان سهرابی، سعید عباسی ، کیانوش آسا، عباس دیسناد، رامین رمضانی و خیلی های دیگر در قطعه های دیگر که در این جا نمی شود نام همه را گفت دفن شده اند. کاش پاسخ دهند چه کسانی این جوانان را در خیابان های کشور خودشان به قتل رسانده اند؟ . وی ادامه داد: دستگاه قضایی در کشور ما متاسفانه ضعیف است و بد عمل می کند و بعد علاوه بر اینکه قاتلان فرزندان ما را معرفی نمی کنند حتی خود خانواده ها هم احساس امنیت نمی کنند. من اینجا خانواده هایی را می بینم که حتی بر سر مزار فرزندان شان هم امنیت ندارند، چه کسی پاسخگوی آنهاست؟. برای خود من لباس شخصی ها مشکل ایجاد کرده اند. در مراسم سالگر شهید علی حسن پور، تعداد زیادی ماموران لباس شخصی ایستاده بودند، که دو نفر از آنها آمدند از من و مادر اشکان سهرابی کارت شناسایی خواستند، اما من کارت شناسایی ام را به آنها ندادم و فقط گفتم من مادر سهراب هستم و ایشان مادر اشکان، می دانستم اگر کارتم را بدهم دیگر صاحب آن نخواهم بود، از این اتفاق ها زیاد برای ما پیش آمده است. مگر نیامده اند در خانه خودمان عکس های سهراب را با خودشان نبرده اند؟ مادر سهراب در پایان با تاکید بر اینکه ما به جز حقوق ساده شهروندی مان چیز دیگری نمی خواهیم، گفت: سازمان ملل می تواند وضعیت حقوق شهروندی خانواده هایی که عزیزان شان را تنها به جرم یک اعتراض ساده در خیابان های ایران از دست داده اند را بررسی کند.
با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

دلـایـل مـهـم بـرای اسـکـنـاس‌ نـویـسـی در آستانه ۱۶ آذر

Posted: 25 Nov 2010 10:41 AM PST

پیشنهاد شعارنویسی بر روی اسکناس‌ها اولین بار در فضای اینترنت فارسی منتشر شد. این پیشنهاد به سرعت از جانب معترضان جدی گرفته شد و موج رسانه ای تازه ای از جانب معترضین بلند شد. حکومت در هفته‌ها و ماه‌های اول سعی کرد خود را نسبت به این رسانه جدید بی تفاوت جلوه دهد اما تاثیرگذاری این رسانه چنان گسترده بود که کمر انکارها و انکارکنندگان شکست و نمایندگان حکومت لب به اعتراض گشودند که اسکناس سرمایه ملی است و شعارنویسی بر روی آن جرم و شعارنویس مجرم محسوب می‌شود. به راستی این رسانه جدید چه ویژگی هایی دارد که حکومت را این چنین برآشفت و به تکاپو واداشت؟ اولین ویژگی اسکناس - این جوان ترین رسانه غیررسمی در دست معترضان – عمومی بودن آن است. اسکناس ابزاری است که در دست تمام اقشار جامعه می‌چرخد؛ کودک و جوان و میانسال و کهنسال، فقیر و غنی، باسواد و بیسواد، بیکار و کارگر و کارمند و مدیر و کاسب و معلم و مهندس و پزشک، زن و مرد، شهری و روستایی، اصلاح طلب و اصولگرا، معترض و غیرمعترض، و خلاصه همه و همه، هر روز از اسکناس استفاده می‌کنند و عاملی موثر در چرخش آن در سطح جامعه هستند. به راستی کدام رسانۀ دیگر را می‌شناسید که چنین سطح دربرگیری بالایی داشته باشد؟ به جرات می‌توان گفت که صدا و سیما نیز چنین گستردگی مخاطبی ندارد. دومین ویژگی اسکناس، غیرقابل حذف بودن آن است. اسکناس ابزارِ داد و ستد است و دارای ارزش مادی می‌باشد؛ پس وقتی به دست کسی می‌رسد احتمال نابود کردن آن بسیار کم و در حد صفر است چراکه اگر کسی اسکناسی را نابود کند، دارایی خود را نابود کرده است. در این حالت اگر اسکناسی که روی آن شعارنویسی‌شده، به دست یکی از مخالفان جنبش مردمی بیافتد وی هیچ چاره ای جز دور کردن اسکناس از خود ندارد که همین مساله هم سرعت انتشار این رسانه را بیشتر می‌کند. حتی اگر دولت هم کمر به حذف این اسکناس‌های شعارنویسی‌شده ببندد، نمی‌تواند به موفقیتی دست پیدا کند چراکه جمع کردن تمام اسکناس‌های شعارنویسی‌شده، توسط سیستم بانکی کشور بسیار وقتگیر و البته غیرممکن است. ضمن اینکه حذف این اسکناسها و انتشار اسکناس‌های جدید مستلزم صرف وقت و هزینه دوچندانی برای دولت است. حال این رسانه را، از لحاظ قابل حذف بودن با سایر رسانه‌ها مقایسه کنید؛ اسکناس نه توقیف می‌شود، نه پارازیت پذیر است، نه فیلتر می‌شود، نه با رنگ پاک می‌شود، نه قابل سرکوب شدن است. سومین ویژگی بارز اسکناس، در دسترس بودن است. این رسانه از لحاظ امکان تولید در مقایسه با سایر رسانه ها، در دسترس ترین و ساده ترین رسانه است. شعارنویسی روی اسکناس و تبدیل این ابزار داد و ستد به یک رسانۀ غیررسمی به هیچ چیز احتیاج ندارد؛ نه به برق، نه به اینترنت، نه به سرور ماهواره، نه به دیش، نه به دستگاه تکثیر و چاپگر، نه به فرستنده و نه حتی به کاغذ. فقط کافی است دست خود را در جیبتان کنید. در جیب ندارترین ایرانی‌ها هم حداقل یک اسکناس پنجاه یا صدتومانی پیدا می‌شود که برای نشان دادن اعتراضشان روی آن بنویسند: «رای من کجاست؟»
با ۷۶ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

کروبی: به زودی شاهد روزهایی به دور از ظلم و بی عدالتی خواهیم بود

Posted: 25 Nov 2010 08:00 AM PST

مهدی کروبی در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی با ابراز تأسف از اقدامات غیرقانونی اعمال شده علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان، پایداری و استقامت آنان را ستود و گفت: «بی شک این روزهای سخت ماندنی نیستند و به زودی شاهد روزهای خوب به دور از ظلم و بی عدالتی خواهیم بود.» آقای کروبی در این دیدار که به مناسبت عید غدیر و در منزل یکی از خانواده‌ یکی از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات انجام شد، از خانواده‌های بازداشت‌شدگان دلجویی و نسبت به آزادی آنان ابراز امیدواری کرد. خانواده‌های زندانیان سیاسی در این دیدار از وضعیت «طاقت‌فرسای» بستگان خود در زندان و ندادن مرخصی به آنها انتقاد کردند. دیدار مهدی کروبی با خانواده‌های زندانیان سیاسی در شرایطی صورت گرفته که چند روز قبل، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از «حصر مقطعی» منزلشان خبر داد و گفت که نیروهای اطلاعاتی هر از چندی با استقرار در مقابل منزل وی از ورود و خروج‌ها جلوگیری می‌کنند. فاطمه کروبی پیش‌تر گفته بود که «محاصره منزل، تهدید و فحاشی علیه مهدی کروبی، هیچ تاثیری در اراده او برای پیگیری مطالبات مردم ندارد و جرم اقای کروبی این است که گفته اگر در زندان ها، تجاوز و شکنجه است جلویش را بگیرید.»
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

رهبر جمهوری اسلامی مخالفان دولت را به قدرت‌طلبی متهم کرد

Posted: 25 Nov 2010 12:47 PM PST

آیت‌الله خامنه‌ای روز پنجشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) در جمع بسیجی‌های استان تهران، اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را "فتنه پیچیده" خواند و گفت: «فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند که برای جاه‌طلبی خود و برای دست یافتن به قدرت و رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خود متراکم و انباشته کرد‌ه‌اند، حاضر می‌شوند به مصلحت کشور و حقانیت یک راه پشت کنند». وی در سخنانش‌ از کسی نام نبرد. مسئولان حکومتی از نامزدهای اصلاح‌طلب با عنوان "سران فتنه" یاد می‌کنند.
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

پخش تراكت ۱۶ آذر در خوابگاههاي دانشگاه قزوين

Posted: 25 Nov 2010 12:34 PM PST

فعالين دانشجويي دانشگاه قزوين در حال تداركات براي برگزاري روز ۱۶ آذر در دانشگاه قزوين هستند. در طي يكي دو روز گذشته فعالين دانشجويي به صورت شبانه با پخش تراكت هايي از دانشجويان خواسته اند كه در روز دانشجو نسبت به استبداد در كشور اعتراض كنند. در قسمتي از اين تراكت ها به ممنوع الورود بودن دانشجويان دانشگاه قزوين، اخراج، تعليق و چندين مورد برخورد اشاره شده بود و از دانشجويان خواسته شده بود كه در اين شرايط همكلاسي هاي خود را تنها نگذارند .
با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

زهرا رهنورد: ایران به زندانی بزرگ تبدیل شده است

Posted: 25 Nov 2010 12:42 PM PST

زهرا رهنورد، استاد دانشگاه و از مخالفان دولت ایران در نامه سرگشاده ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه این کشور نوشت که "ایران به زندانی بزرگ" با محیطی "سرتاسر پلیسی" تبدیل شده است. خانم رهنورد در این نامه خطاب به آقای لاریجانی نوشت: "بیرون زندان های کوچک و مخوف چون اوین، کهریزک، گوهر دشت، بهبهان، ایذه، بابل، ساری، کرمانشاه، مشهد، شیراز، اهواز و سایر زندان های ریز و درشت و پنهان و آشکار دیگر که در گوشه و کنار مملکت برپا کرده اند ایران سر تا سر به زندانی بزرگ با شنود ها و تعقیب ها و مراقبت ها و محیط سرتا سر پلیسی تبدیل شده است." او در این نامه که روز پنجشنبه ۴ آذر (۲۵ نوامبر) در سایت کلمه منتشر شد، به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان و تقارن آن با روز "عید غدیر" که از اعیاد شیعیان است، از آقای لاریجانی خواسته است که "تا فرصت ها از دست نرفته، برای نجات همه اقشار مردم و به ویژه زنان از خشونت سیاسی" اقدام کند. خانم رهنورد در بخشی از نامه اش آورده است: "تاریخ ایران این همه خشونت سیاسی نسبت به همه مردم به خصوص نسبت به زنان را که توسط بخشی از حاکمیت بر آنان اعمال می شود، به خاطر ندارد." او از اینکه زنان، به گفته او، به دلیل آزادی خواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان، فعالیت علیه تبعیض جنسیتی، طرفداری از حقوق بشر، روزنامه نگاری و "جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری، اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست، فرزند من کجاست" گرفتار خشونت سیاسی شده اند، انتقاد کرد. او در بخش دیگری از این نامه آورده است: "بسیاری از زنان و دختران زندانی، با انواع قرص ها و مخدر ها و داروهای روانگردان به اعترافاتی پوچ و غیرواقع وادار کرده اند و ره آورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماری ها مانند فلج شدن بوده است." خانم رهنورد با اشاره به زنان وکیلی که در ایران بازداشت شده اند، به مساله مصونیت وکلا در هنگام انجام کارشان اشاره و از وضعیتی که در پی بازداشت این وکلا برای موکلانشان، فرزندان خردسال آنها و همسران آنها پیش آمده است، انتقاد کرد. نسرین ستوده، هاجر (سارا) صباغیان، مریم کرباسی و مریم کیان ارثی از جمله وکلای زنی هستند که طی ماه های گذشته با اتهام های مختلف بازداشت و زندانی شده اند. خانم رهنورد در نامه اش به آقای لاریجانی نوشت: "بر این باورم که اگر امور به طور طبیعی و در چارچوب آرمان های مشروطه و ارزش های فراموش شده آغاز انقلاب اسلامی جریان داشت این همه انحراف و ظلم و ستم اتفاق نمی افتاد و اگر هم به طور نسبی جنایت و جرم بود، باید قوه قضائیه پاسخگوی آن بود." زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی، از رهبران مخالف دولت ایران است. او همچون همسرش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران و برخورد های صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر با معترضان به نتیجه انتخابات، اعتراض کرده است.
با ۷۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

دیدارمهدی کروبی با خانواده های زندانیان سیاسی.اين روزهای سخت، ماندنی نيستند.

Posted: 25 Nov 2010 01:51 PM PST

تحول سبز: مهدی کروبی ظهر امروز چهارشنبه به مناسبت عید غدیر با تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش تحول سبز، مهدی کروبی که از ابتدای بازداشت های غیرقانونی فرزندان سبز ملت ایران تا کنون دیدار با خانواده های آنان را به عنوان یک وظیفه انسانی و اخلاقی دنبال کرده است، علاوه بر میزبانی این خانواده ها در حضور در منازل آنان به دلجویی پرداخته است، پس از حدود یک سال و نیم از کودتای انتخاباتی در شب عید غدیر امسال نیز در منزل یکی از خانواده های زندانیان سیاسی با تعدادی دیگر از این خانواده ها دیدار کرد. حاضرین در این جلسه پس از تبریک عید غدیر، گزارشی از وضعیت عزیزان خود دادند و از این که همه مناسبت های مذهبی و ملی می آیند و می روند و اعباد می گذرند و سیاسیون و روزنامه نگاران و دانشجویان و زنان دربند هم چنان به بند ستم اسیرند، گله کردند و گفتند همه بی عدالتی ها که تاکنون بر عزیزان ما و خانوده هایشان روا داشته شده یک سو و این دوری و هجران طولانی بدون مرخصی یک سو. این وضعیت برای ما و فرزندانمان طاقت فرساست ولی ظاهرا دل سختی های مدعیان عدالت علوی ادامه دارد. آقای کروبی نیز با ابراز تأسف از اقدامات غیرقانونی اعمال شده علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان پایداری و استقامت آنان را ستود و گفت بی شک این روزهای سخت ماندنی نیستند وبه زودی شاهد روزهای خوب به دور از ظلم و بی عدالتی خواهیم بود. وی با دلجویی از همسران، فرزندان و پدر و مادران آزادگان دربند حاضر در این مجلس برای آرامش قلبی و صبوری بیشترشان و نیز سلامت و پایداری اسرای سبزشان دعا کرد و اظهار امیدواری کرد که در روز عیدغدیر این عزیزان در کانون گرم خانواده هایشان باشند.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

رهنورد: ایران به زندانی بزرگ با محیط سراسر پلیسی تبدیل شده است

Posted: 25 Nov 2010 12:55 PM PST

زهرا رهنورد، از رهبران مخالفان دولت در ایران، روز پنج‌شنبه، چهارم آذرماه، مصادف با روز مبارزه با خشونت علیه زنان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی از خشونت سیاسی علیه مردم و به‌ویژه زنان انتقاد کرده و ایران را «زندانی بزرگ... با محیط سرتاسر پلیسی» توصیف کرده است. خانم رهنورد در این نامه که در وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، منتشر شده است خطاب به آیت‌الله لاریجانی،‌ رئیس قوه قضاییه، می‌گوید: «ایران سرتاسر به زندانی بزرگ با شنودها و تعقیب‌ها و مراقبت‌ها و محیط سرتاسر پلیسی تبدیل شده است.» زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، که از زمان اعلام نتیجه انتخابات سال گذشته در کنار آقای موسوی محمود احمدی‌نژاد را به تقلب متهم کرده و بارها هدف حمله حامیان رئیس جمهوری اسلامی قرار گرفته در نامه خود و «در آستانه روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان» اشاره کرده است که «تاریخ کشور ما این همه خشونت سیاسی به همه مردم و به‌ویژه زنان توسط بخشی از حاکمیت را به خاطر ندارد». به گفته خانم رهنورد، بازجویان و مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بسیاری از زنان زندانی پس از انتخابات را با داروهای روان‌گردان وادار به اعتراف کرده‌اند و این اقدام باعث «انواع بیماری‌ها» در آنها شده است. زهرا رهنورد می‌گوید: «بسیاری از آنها را با انواع قرص‌ها و مخدرها و داروهای روان‌گردان به اعترافاتی پوچ و غیرواقع وادار کرده‌اند و ره‌آورد این همه رفتار خارج از قوانین انسانی و اخلاقی انواع بیماری‌ها مانند فلج شدن بوده است.» از زمان آغاز اعتراضات مردم ایران به نتیجه انتخابات سال ۸۸ که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، موجی از دستگیری‌ها در کشور آغاز شد که در حال حاضر نیز به‌رغم فروکش کردن هنوز ادامه دارد. به دنبال این دستگیری‌‌ها، عده زیادی از فعالان سیاسی زن و مرد و دانشجوها و حتی وکلای این افراد به انواع حکم‌های کوتاه و طویل‌المدت زندان و تبعید محکوم شده‌اند. زهرا رهنورد در نامه خود به آیت‌الله لاریجانی در اشاره‌ای غیرمستقیم به یکی از این وکلای زن، نسرین ستوده، پرداخته است که از شهریورماه در زندان اوین به سر می‌برد و هنوز به‌رغم اعتصاب غذا و وضع جسمانی بد آزاد نشده است. زهرا رهنورد با اشاره به خانم ستوده می‌گوید:‌ «بانوان وکیل که در عین مصونیت وکالت... فرزندان خردسال‌شان بی‌پناه و همسران‌شان سرگردان دادگاه و زندان.» افزایش تعداد زندانیان سیاسی در ایران و وضعیت بد آنها در زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به‌ویژه در چند ماه گذشته باعث شده است که آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، مرتباً نامه‌هایی در انتقاد از وضع موجود و شکایت از آلت دست بودن قوه زیر نظر خود دریافت کند، نامه‌هایی که تاکنون همگی بی‌پاسخ مانده‌اند. پیش از زهرا رهنورد، محمد نوری‌زاد در نامه‌ای صریح و بی‌پرده به انواع شکنجه‌ها و «جنایات» علیه زندانیان سیاسی اشاره کرد و از او پرسید که «آیا کسی سر عزیزان‌تان را در چاه مستراح فرو کرده است؟»
با ۶۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

زهرا رهنورد از دستگاه قضایی خواست از " خشونت سیاسی " علیه زنان دست بکشد

Posted: 25 Nov 2010 01:26 PM PST

زهرا رهنورد فعال سیاسی و از رهبران جنبش اعتراضی در ایران به مناسبت روز " مبارزه با خشونت علیه زنان " در نامه ای به رئیس دستگاه قضایی ایران از " خشونت سیاسی " علیه زنان در ایران انتقاد کرد. خانم رهنورد در این نامه که امروز پنجشنبه 24 – 11 – 2010 منتشر شده است با اشاره به اینکه زنان در ایران از تبعیض های متعدد ، فرهنگی ،حقوقی و ارزشی رنج می برند تاکید کرده است اخیرا " خشونت سیاسی و نظامی " علیه آنها به تبعیض های پیشین اضافه شده است. دستگاه امنیتی ایران پس از انتخابات جنجال برانگیز سال گذشته تعداد زیادی از زنان را که از جنبش اعتراضی پشتیبانی کرده بودند به زندان انداخت. رهنورد فعالان سیاسی زن که به زندان افتاده اند را چنین توصیف می کند :" زنانی که به جرم آزادیخواهی، دموکراسی طلبی، حمایت از حقوق زنان و کودکان و فعالیت علیه تبعیض جنسیتی و فعالیت برای تصحیح قوانین ناقص و یا غلط خانواده که فرسنگها از دین و دنیای مدرن دور است، طرفدرارن حقوق بشر، به جرم روزنامه نگاری، به جرم دفاع از حق تحصیل ،به جرم های ساختگی و من درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده سازی و به جرم سوال رای من کجاست به جرم سوال فرزند من کجاست؟گرفتار خشونت سیاسی شده اند."
با ۶۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات